Reizen per vliegtuig Florence  

CRM voor je reisbureau

Sinds de komst van COVID-19 hebben reisbureaus het niet makkelijk gehad. Grenzen gingen dicht en trips werden geannuleerd. Nu gebleken is dat de vaccinaties hun werk doen, gooien veel landen de coronamaatregelen de deur uit en kan er weer volop gereisd worden. Het is dan ook nu de tijd om je reisbureau uit het slop te trekken met een waanzinnige marketing- en communicatiestrategie.

Uit onderzoek is gebleken dat je ongeveer drie keer zoveel tijd moet investeren in het vinden van nieuwe klanten, ten opzichte van het behouden van huidige klanten met hetzelfde winstrendement. Daarom is de communicatie met de huidige klanten van je reisbureau extra belangrijk. En dit is precies waar crm software bij kan helpen. De betekenis van crm is Customer Relationship Management, en dat is waar je je als reisbureau op moet richten. Zo’n crm heeft als betekenis dat je toegang krijgt tot een enorme database vol met informatie die je inzicht geeft over het reis- en boekingsgedrag van je klanten.

CRM

De betekenis van goede crm software voor je reisbureau is dus ontzettend belangrijk. De software kan je gegevens opslaan en organiseren, waardoor je met relatief weinig extra moeite contact kan blijven houden met je klanten tijdens hun reizen, maar ook wanneer je kan zien dat de tijd van vakanties er weer aan zit te komen. Je kunt je klanten bijstaan in hun wensen op locatie en doordat je inzicht hebt in hun bestemmingsvoorkeuren en momenten waarop ze vaak vakanties boeken, kun je je klanten ook tijdig targeten met gepersonaliseerde aanbiedingen.

De crm zorgt dus voor toegang, met een enkele klik op de knop, tot informatie, behoeftes en interesses van je huidige klanten die ze hebben laten zien tijdens momenten van interacties van rondom een verkoop of klantenservice.

Waarom CRM voor een reisbureau?

1. Verbeterde klantervaring

Met een crm voor reisbureaus kun je gemakkelijk vaststellen wat de wensen van je klanten zijn. De software verzamelt informatie waarmee je op het juiste moment de juiste aanbiedingen aan je klanten kunt doen.

2. Reizigerservaring gepersonaliseerd

Iedere reiziger heeft zijn eigen voorkeuren en interesses, en geeft graag op een andere manier zijn vakantie vorm. Jij als reisbureau kunt met behulp van de crm elke reiziger een gepersonaliseerd pakket aanbieden, afgestemd op diens wensen. Je kunt zelfs je communicatie aanpassen op hoe je klanten die graag zien.

3. Groei van het aantal klanten

Je kunt als reisbureau alleen groeien wanneer je klanten tevreden zijn met jouw service. Een crm laat je overzichtelijk zien hoe je welke klant tevreden kunt houden.

4. Klantenanalyse

Met behulp van data-analyse op basis van je klantgegevens kun je je verkoopstrategieën optimaliseren, doordat je alle data over de reizen van je klanten samen kunt brengen.